Pinsa, net
ff anders

triangle

Klant: Dutch Bakery

#concept
#verpakkingsontwerp
#fotografie
#artwork
#website

Je ziet ‘m steeds vaker in de horeca en retail, de pinsa. Een heerlijk ambachtelijk, puur en traditioneel Italiaans broodproduct. Dutch Bakery kwam bij ons voor de nieuwe én professionele uitstraling van de lekkerste pinsa’s. Maak kennis met Pane Lorenzo!

Modern Italiaans

Een pinsa romana wordt vaak vergeleken met een pizza, maar is echt anders. Ze worden handgemaakt volgens Romeins recept. Het luchtige deeg is op basis van de allerbeste, eerlijke ingrediënten, dat minimaal 24 uur rijst. Eeuwenoud maar ook echt van nu. Tijd voor een moderne look met een Italiaans tintje.

Handjes in de bloem

Om de juiste sfeer te bepalen, starten we met 3 moodboards. De klant kiest voor een pure uitstraling met een touch van ambachtelijk. We ontwerpen de basiselementen zoals logo, typografie en vorm. De stijl wordt fris en vriendelijk. Subtiel gebruiken we groen en rood, de kleuren van de Italiaanse vlag. Dit passen we toe bij fotografie, op het etiket en website.

Ronde smaken

Door de stijl te richten op de pinsa ontstaat er een pure, eerlijke sfeer. De typografie is rond en de handgeschreven woorden geven een ambachtelijke touch. Door het gebruik van lichte kleuren en veel wit is het modern en verrassend.

Communiceren met foto’s

De pinsa is een afbakproduct dat wordt verkocht in een flowpack. De fotografie is een belangrijk onderdeel van de communicatie. Je koopt namelijk een kale bodem en de foto’s laten jou een smakelijke serveersuggestie zien. Midden op het etiket staat de foto van een smakelijke pinsa met tomaat en mozzarella. Dit trekt direct de aandacht. Voor de website en marketing ondersteuning zijn sfeerfoto’s en recepten van de pinsa’s gemaakt. Op de manier zoals je ze het liefste eet, om samen te delen. Het voelt als een heerlijk zomerse avond in Italië.

“Binnen de formule ALDI is de verpakking een zeer belangrijk onderdeel in het contactmoment met- en de communicatie naar de shoppers. Een product moet in staat zijn om vanaf het schap de shopper te verleiden tot aankoop.

De verpakking die door Stas voor de aluminium Moreno capsules van ALDI gecreëerd is, voldoet in ruime mate aan deze voorwaarde en draagt op een constructieve manier bij aan het succes van deze product introductie. Stas is erin geslaagd om de uitstraling van de verpakking positief bij te laten dragen in het slagen van dit nieuwe concept binnen ALDI.”

Monique van Deursen,
Dutch Bakery

stas s

Pane Lorenzo heeft een unieke stijl waarbij de beleving van het pure Italiaanse genieten zo bij je in de keuken komt. Dit nodigt uit om zelf te proeven.