Verlangen naar chocolademelk

triangle

Klant: Globemilk

#concept
#verpakkingsontwerp
#artwork
#illustraties
#3d-packshots

Chocolademelk brengt nostalgie bij ons naar boven. Vaak gevoelens van warmte en huiselijkheid. Maar het is ook een verwennerij die je jezelf niet dagelijks toestaat. Die tweestrijd zet ons al dromend aan het tekenen. Die doedels waren de basis van dit vrolijke ontwerp.

Stas to the rescue

Globemilk werkte in eigen studio aan een ontwerp maar was niet tevreden met het resultaat. Ze vroegen ons om hulp. In de eerste gesprekken stond de doelstelling centraal. Wat wil Globemilk met het nieuwe product? Hoe het wordt gepositioneerd en wie willen ze aanspreken? De chocolademelk moest een ‘likeable’ merk krijgen waarmee men gezien wil worden, waarmee men mee zich kan identificeren. Het mocht een ‘ontdekking’ zijn in de wereld van de chocolademelk. De beeldtaal strak, duidelijk en optioneel een eigen iconisch beeld.

Een beetje stout…

Chocolademelk is een product met een volle romige smaak. Het gevoel is warm, rond en liefdevol… een echte traktatie. De merknaam, Chocolovely geeft de consument een positieve houding ten opzichte van het product. De merkidentiteit wordt bepaald door het achtergrondpatroon. De engeltjes- en duiveltjesharten verbeelden dat stoute gevoel. De lijnvoering en de kleuren maken het aaibaar. En de markt kan nog steeds vertrouwen op de kwaliteit van de producent Globemilk omdat deze als afzender van het merk vermeld wordt.

“Stas heeft onze wensen goed weten te vertalen en daarmee een succesvolle nieuwe verpakkingslijn neergezet. Feedback wordt altijd goed en snel verwerkt dankzij de professionaliteit, vlotte communicatie en korte lijntjes.”

Contact,
Globemilk

stas s

Vriendelijkheid als eigenheid

Doe je ogen dicht en denk aan een chocolademelkverpakking. Welke sfeer zie je dan? Je kunt meegaan in die conventie van de markt en natuurlijk hebben we die voorstellen ook gedaan. Toch heeft Globemilk het aangedurfd om daar juist van weg te blijven en te kiezen voor een duidelijk ander ontwerp. Een eigen gezicht neer te zetten. Een verpakking om van te houden.