Lekker voor op brood & toast

triangle

Klant: Aldi Nederland

#concept
#verpakkingsontwerp
#artwork
#fotografie

‘Ah lekker, daar heb ik zin’. Brood & toast salades koop je om jezelf of anderen te verwennen. Vaak is het een impulsaankoop. Een product dat je moet verleiden in het schap. Aldi Nederland vroeg ons voor een restyle van het brood & toast salade schap.

Veel smaken met subtiele verschillen

Aldi was op zoek naar een degelijk winkelmerk met de uitstraling van een A-merk. De complexiteit van deze opdracht zit ‘m in de vele variaties die je niet direct aan het product ziet. Soms met subtiele smaakverschillen. Ei, eitje gevuld of kip kerrie om maar eens enkele te noemen. Hoe maken we daar verschil?

Verschillende elementen versterken elkaar

De A-merkbeleving roepen we op door een brood & toast salade icoon te maken wat fungeert als een logo, een merk. Om de variaties te onderscheiden hebben we meerdere middelen ingezet. Fotografie, kleur en tekst gaan samen werken om een helder navigeerbare productlijn te maken. Kleur maakt het verschil in verschillende groepen: donkergeel voor kippenvlees, lichtgeel voor ei, roze voor vlees, blauw voor vis en groen voor groente. De kleur van de productnaam verschilt soms ook voor extra onderscheid.

“Het is heel erg prettig samenwerken met Stas. Ze komen afspraken na, schakelen snel en vertalen onze wensen in succesvolle designs.”

Stijn de Vries,
Category Director Chilled Convenience & Fresh Meat – Aldi Nederland

Iconische, smakelijke fotografie

Door de beperkte ruimte voor fotografie moet je op iconische wijze een smaakbeleving oproepen. Soms met alleen vers gesneden ingrediënten zoals bij de selleriesalade, soms met een associatief product zoals bij de kipsaté salade. Goede belichting en knetter vers. Bij het zien van het plaatje kun je het product bijna proeven. Zo gaan alle zintuigen samenwerken om je te verleiden en je jouw favoriete smaak te laten kiezen.

stas s

Aldi is weer up-to-date in het brood & toast salade vak. Een frisse, smakelijke productlijn die makkelijk navigeerbaar is en je intuïtief naar jouw favoriete smaak leidt. Daar loop je niet meer langs zonder een bakje in je karretje te leggen!