Bestaand merk, nieuw jasje

triangle

Klant: Innovation Bakeries

#verpakkingsontwerp
#artwork
#packshot
#illustraties

De verpakking van Artar had een update nodig. Samen met Innovation Bakeries hebben we stap voor stap een nieuwe stijl ontwikkeld. Hierdoor ontstaat meer eenheid in het Artar assortiment met voldoende mogelijkheden om te differentiëren.

Als producent wil je nieuwe klanten bereiken en de bestaande niet verliezen. Daarom is het belangrijk het herkenbare gevoel te behouden maar het totaalplaatje te verfrissen.

Pragmatisch

We kregen de opdracht Artar Turks brood een meer ambachtelijke en versuitstraling te geven. Een visualisatie met kraftpapier was een wens, alsof het bij de bakker om de hoek is gekocht. Het logo is het belangrijkste merkelement en wordt behouden. Daarnaast zorgen de kleuren blauw en geel voor herkenbaarheid.

Het logo is vereenvoudigd en de ondertitel ‘brot’ was niet meer nodig. Het logo is nu beter te gebruiken voor de hele range producten. De typografie, het kartelrandje en kraftpapier zijn de basiselementen en maken de stijl. Hiermee gaan we flexibel om. Kleur wordt passend gekozen bij het product en bij de specials gebruiken we zelfs fotografie.

We denken met Innovation Bakeries mee. Wat hebben ze nodig en voor welk product ontwerpen we? Zo ontstaat stap voor stap een nieuwe stijl.

“Stas heeft onze wensen goed weten te vertalen en daarmee een succesvolle nieuwe verpakkingslijn neergezet. Feedback wordt altijd goed en snel verwerkt dankzij de professionaliteit, vlotte communicatie en korte lijntjes.”

Wendy,
Marketing & communicatie – Pluggerz

stas s

Artar heeft nu een creatieve en flexibele stijl voor op folie en etiket met opties voor veel of weinig ruimte. En is altijd herkenbaar.