Ons kopje fruitthee!

triangle

Klant: Saran Enterprises

#concept
#verpakkingsontwerp
#artwork

westminster tea

Thee is een verwen product. Voor jezelf of om te delen met anderen. Het is persoonlijk: het moment, je stemming en het gezelschap bepalen mede wat je voorkeur is. Doosjes met daarin verschillende smaken vruchtenthee geven je de mogelijkheid om heerlijk te variëren. Aldi Nederland vroeg ons om drie theedoosjes te ontwerpen: twee variatiemixen en een bosvruchten.

Een mix van smaken of een smaakmix?

In de serie zijn nogal wat smaken en soorten fruit te communiceren. Bij de variatie doosjes moet het direct duidelijk zijn dat het gaat om vier verschillende theesmaken in één doosje waaronder een bosvruchtenvariant, bestaande uit 4 fruitsoorten. En dan komt deze bosvruchtenvariant uit de variatiemix ook nog als single-smaak terug. Een echte mix waar duidelijkheid in moet komen.

westminster tea
westminster tea
westminster tea

Drie lagen van navigeerbaarheid

1. Passend in het schap

Allereerst moet het duidelijk zijn dat het thee is. De transparante, heldere kleuren geven de sfeer. Het merk bevestigt dat en zet het op de goede plek. Daarbij helpt natuurlijk ook de vorm van de verpakking: het formaat doosje en het cellofaantje.

2. Onderscheid in de productgroep

Binnen de productgroep thee moet het duidelijk om vruchtensmaken gaan. De afbeeldingen van fris fruit maken het onmiskenbaar vruchtenthee.

3. Duidelijkheid op de verpakking

Als laatste wil je dat de verpakkingen onderling duidelijk verschillend zijn. Dat het helder is welke smaken er in het doosje zitten. Kleur, afbeeldingen en tekst moeten hier samenkomen. Door elke smaak als een suggestie van een theeglas met de kleuren van de fruitsmaken neer te zetten, kun je ook de verschillende fruitsoorten scheiden. Vier glazen voor de variatie mixen en één voor de bosvruchten. De doosjes onderscheiden zich vanzelf door de verschillende fruitsoorten en de kleuren die daarbij horen.

“Een professionele aanpak. We denken aan jullie bij toekomstige opdrachten.“

Dirk Sas,
Saran Enterprises

stas s

Het zijn frisse fruitige doosjes geworden waar je blij van wordt. In de winkel lachen ze je al toe en op tafel geef je ze met plezier door om uit te delen. We zijn blij met het resultaat!