We kregen van Dafco de vraag om de serie glutenvrije ontbijtgranen van Peak’s een compleet eigen look te geven. Daarbij waren de wensen: ambachtelijk, natuurlijk, een gezonde beleving en kwaliteit uitstralen. Een uniek product met een unieke stijl.
Unieke ontbijtproducten
Weet wat je eet en geniet ervan! We worden steeds kritischer over wat we eten. Je wilt weten wat er in een product zit of juist niet. Dan is een product van Peak’s een bewuste keuze. We hebben een onderscheidend ontwerp ontwikkeld voor de ontbijtgranen. Start jij de dag met deze Granola of Muesli zonder gluten?
Voor een hip ontbijt
We ontwikkelden een stoere, zwarte verpakking. De handgetekende typografie geeft een ambachtelijke touch. De frisse kleuren en spontane fotografie passen bij de ochtend. Samen zorgt dit voor een trendy look. Alsof het aangeprezen wordt op een krijtbord van het hippe koffietentje in de stad.
See what you buy
De consument wil graag zien wat hij koopt. Door middel van een venster zie je het fysieke product. Bovenin hebben we het gebruik met een foto van de ontbijtgranen op een lepel uitgebeeld.
Een wens voor meerdere talen zorgde voor de extra uitdaging. Dit is opgelost door de internationale productnamen (Granola of Muesli) groot te plaatsen. De samenstelling is per taal in een ‘blok’ gezet. Door dit af te wisselen van kleur, zie je duidelijk welke woorden bij elkaar horen.
Jammmmm hmmmmm
We hebben zelfs de constructie van de verpakking bedacht. Door middel van de sluitklep is de verpakking makkelijk hersluitbaar. En als je de verpakking opent hebben we een unpack expierence bedacht waarvan je vrolijk wordt.
We zijn trots op deze spontane meertalige verpakking. Het product komt mooi naar voren door het contrast met zwart en de kleuren. De ontbijtgranen zijn een groot succes en worden o.a. bij Jumbo, op meerdere glutenvrije webshops en in het buitenland verkocht.