De codetaal van de markt

triangle

Klant: Delica

#verpakkingsontwerp
#artwork

Moreno koffiecapsules
Toen Aldi Nederland ons benaderde voor een restyle van de verpakking van Aldi Moreno koffie capsules kregen we al snel mee dat we de codetaal van de markt moesten spreken. Tijdens het marktonderzoek bekeken we voorbeelden van (huis)merken op de schappen van verschillende winkels om de conventies in de markt te doorgronden.

Uniek maar niet anders

Hoe ga je mee in de taal van de markt én kun je iets unieks neerzetten? In de briefing stonden trefwoorden als donker, sfeervol, sjiek en luxe. Maar ook de kleurcoderingen van andere merken volgen, schaalaanduiding van sterkte toepassen en het gebruik van aluminium voor de cupjes. En dan moet het natuurlijk ook nog binnen de lijn van het bestaande Moreno passen.

Aldi Moreno koffiecapsules
Aldi Moreno koffiecapsules
Aldi Moreno koffiecapsules
Aldi Moreno koffiecapsules

Het merk Moreno staat prominent bovenaan in de kleurband van de smaakaanduiding. Deze kleurband correspondeert weer met de kleur van de cup en verticale lijnen die een front op de facing creëren. Hier vinden de productnaam en de smaakaanduiding hun vaste plaatsen. Door gebruik te maken van mat- en glanslak hebben we een accent gelegd op het glanzende aluminium cupje. De sterkteschaal doet ons denken aan een espresso automaat waar je je eigen sterkte kunt instellen. Subtiel, maar wel duidelijk.

“Binnen de formule ALDI is de verpakking een zeer belangrijk onderdeel in het contactmoment met- en de communicatie naar de shoppers. Een product moet in staat zijn om vanaf het schap de shopper te verleiden tot aankoop.

De verpakking die door Stas voor de aluminium Moreno capsules van ALDI gecreëerd is, voldoet in ruime mate aan deze voorwaarde en draagt op een constructieve manier bij aan het succes van deze product introductie. Stas is erin geslaagd om de uitstraling van de verpakking positief bij te laten dragen in het slagen van dit nieuwe concept binnen ALDI.”

Femke van Poppel,
Category manager breakfast – Aldi inkoop

Bekijk deze verpakking eens in augmented reality (ar). Download hier de .glb file en open deze in een AR-app

stas s

De verpakking spreekt koffiecups

Sfeervol, ingetogen met een luxe uitstraling: met dit product verwen je jezelf met een kopje kwaliteitskoffie. Het is makkelijk navigeerbaar voor de verwende koffiegenieter door de heldere communicatie. Een productlijn de we met plezier in onze vitrine zetten.