👀 Kiekeboe!

Dit is de nieuwste
familie van Aldi.

triangle

Klant: Aldi Inkoop

#concept
#verpakkingsontwerp
#artwork
#fotografie

Samen aan de ontbijttafel

Voor Aldi Nederland verzorgde we de restyle van het strooibaar broodbeleg assortiment. Het nieuwe concept is uniek, eerlijk en past op elke ontbijttafel. Het merk krijgt betekenis door de toevoeging ‘familie’ en de oogjes zijn een knipoog naar het kinderspelletje. Het is een echt familieproduct geworden.

Hoe is deze familie ontstaan?

Deze strooisels staan bij iedereen op tafel. Regelmatig hoor je dan: “Mag ik de opa-hagelslag?” of “Ik wil graag mama-vlokken op mijn brood”. De namen van het broodbeleg worden gekoppeld aan mensen die dat vaker eten. Hierdoor geïnspireerd zijn alle producten een gewaardeerd familielid geworden.

Herkenbare uitstraling

De producten hebben allemaal een soortgelijk speels achtergrondpatroon. Dit doet denken aan hagel die valt of chocolade die van het pak druipt. De kleuren zijn volgens de coderingen van de markt en daardoor voor de consument herkenbaar. Voor meer authenticiteit hebben we de smakelijke boterham (in eigen studio) voor elk product apart gefotografeerd.

Creatief binnen de lijntjes

Strooibaar broodbeleg werd traditioneel aangekleed met kijkplaatjes, leuke spelletjes of raadsels. Door de nieuwe richtlijnen voor kindermarketing is daar minder ruimte voor. Met het familieconcept trekken we de doelgroep breder. Het vrolijke item ‘Wist je dat?’ brengt een informatief gesprek op gang aan elke tafel. Daarnaast is er een prominente plek op de verpakking voor gezonde recepten waarbij het broodbeleg een belangrijke rol speelt.

Specials

Tijdens feestdagen heb je als gezin meer tijd voor een gezellig broodmoment. In de lijn van Familie Kiekeboe zijn daarvoor de specials ontwikkeld. Duidelijk herkenbaar, net wat rijker. Voor wat extra’s op jullie (ontbijt)tafel.

Vanaf de eerste presentatie van het Familie Kiekeboe concept waren we verkocht!
Het was verfrissend om te zien hoe het design bureau Stas, niet alleen de aangescherpte richtlijnen voor kindermarketing respecteerde, maar deze zelfs omzette in een krachtig element van het merk. Door hun expertise en ervaring slaagden ze erin om de essentie van ons merk vast te leggen en te vertalen naar een visueel aantrekkelijk geheel. De manier waarop ze kleur, beeld, tekst en illustraties hebben gecombineerd, creëerde een productrange die zowel jong als oud aanspreekt.

De creativiteit en professionaliteit van Stas heeft de verwachtingen van ALDI overtroffen en heeft bijgedragen aan het succes van onze rebranding. We zijn dankbaar voor hun toewijding en het vakkundige werk dat ze hebben geleverd.

Martijn Bax,
Packaging Expert – Aldi Nederland

stas s

We zijn ontzettend trots op het concept en het resultaat van de nieuwe verpakkingen. Het is duidelijk een familie geworden met een herkenbare uitstraling in het schap. De vrolijke knipoog zorgt voor een verrassing op elke tafel.