More
fun!

triangle

Klant: Pluggerz

#concept
#verpakkingsontwerp
#artwork
#cgi-visuals

pluggerz earplugs exploded view
Nadat we een aantal jaar geleden de Uni-Fit gehoorbescherming een restyle mochten geven kwam Pluggerz bij ons met een nieuwe vraag: wij hebben plannen voor een extra serie producten met opvallende kleuren die een jonger publiek moeten aanspreken. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd.

Nieuwe markten en andere inzichten

Pluggerz is een kwaliteitsproduct en de huidige verpakking heeft een dito uitstraling. Trots en op het merk gericht. Bij het onderzoeken van nieuwe markten zien zij andere trends. Er wordt meer op de beleving van het gebruiksmoment gericht en minder op het merk en specificaties. Daarnaast is het in de Verenigde Staten gebruikelijk om met veel claims de consument te overtuigen.

Pluggerz earplugs
Pluggerz earplugs
Pluggerz earplugs
Pluggerz earplugs

Enjoy life, control sound!

Meer fun, minder probleem gericht. Er is plaats gemaakt voor beleving. Strakke witte lijnen zijn getransformeerd in dynamische sound waves. De achtergrond is verrijkt met vloeiende lijnstructuren. De belofte is vormgegeven in een vrolijk, los lettertype. Het hanggedeelte is vergroot en geeft nu ruimte aan een grote foto van het gebruiksmoment. De dynamische productfoto vestigt de aandacht op het meest belangrijke productvoordeel. Dit wordt op de zijkant nog eens uitgelegd met een indrukwekkende ‘exploded view’. Bij de Kids-variant komen alle elementen echt tot een climax. Kleur, typografie en beeld maken er een onmiskenbare kinderbeleving van.

Pluggerz earplugs

“Stas heeft onze wensen goed weten te vertalen en daarmee een succesvolle nieuwe verpakkingslijn neergezet. Feedback wordt altijd goed en snel verwerkt dankzij de professionaliteit, vlotte communicatie en korte lijntjes.”

Wendy,
Marketing & communicatie – Pluggerz

Andere accenten

Door deze herwaardering van de elementen ontstaat een verschuiving in communicatie. Van trots naar fun. Van productinfo naar beleving. De claim voor kwaliteit heeft een ondergeschikte plaats gekregen onder in de voorkant. De productfeatures zijn in de vorm van iconen verhuist naar de sluitklep.

pluggerz earplugs kids
pluggerz earplugs kids
stas s

Klaar voor de toekomst

Deze verpakking roept van het schap: “Leef je leven onbezorgd, Pluggerz maakt het veilig!” Samen met Pluggerz hebben we met plezier gewerkt aan deze uitdagende klus. Het gegeven vertrouwen en ruimte voor onderzoek resulteerde in een ontwerp dat uitstekend de nieuwe inzichten vertaalt en nieuwe markten aanspreekt.