Wat kan
het voor je
betekenen

triangle

Klant: HGA Garden

#concept
#verpakkingsontwerp
#fotografie
#artwork

hga garden heating cable
Kijk niet naar wat het is… maar wat het je kan brengen. In de marketing een veel gebruikte methode. Deze gedachte hebben we toegepast op de verpakking van de HGA-verwarmingskabel. De belofte van dit product schuilt namelijk niet in al haar technische kwaliteiten. Je wilt weten wat je ermee kunt… Dat is wat je de consument laat zien, dat is wat je communiceert.

Meerdere toepassingen

De uitdaging bij dit product zat ‘m in het toepassingsgebied. Je kunt er grond én vijvers mee verwarmen. Dat zijn écht twee verschillende boodschappen. Hoe combineer je die op een doos terwijl je maar een fractie tijd krijgt van de consument. Ook technisch waren er beperkingen: 1 kleurwissel voor 4 verschillende productdozen.

Het sentiment

Snelle communicatie door de boodschap terug te brengen naar twee basisemoties. Beschermen en helpen zijn sterke emoties, door deze te gebruiken creëren we een heldere boodschap. Met een duidelijk, kleurrijk beeld en korte tekst is de functie van het product direct duidelijk, help je planten of bescherm je vissen.

En toch technisch

We spelen in op de emotie van het product. In eerste instantie geen technisch verhaal, dat zit in de details. In het kleurpanel vind je de specificaties per product. Op de achterzijde wordt uitgelegd hoe je de kabel gebruikt en welke types er zijn. Een technisch product in een emotionele jas.

hga garden heating cable
hga garden heating cable
hga garden heating cable
hga garden heating cable

Praktisch en kostenbesparend

De dozen worden fullcolour met 1 steunkleur gedrukt. Per product wisselt de basiskleur (Pantone). Zo worden er eenvoudig 4 verschillende verpakkingen ontwikkeld, variërend in wattage en lengte. Bovendien heeft een doos meerdere vlakken die op verschillende momenten in het aankoopproces worden bekeken. De zijkanten gebruiken we om secundaire talen weer te geven.

“Stas heeft met een doeltreffend ontwerp een professionaliseringsslag in onze verpakkingen gemaakt. Met hun expertise op het gebied van verpakkingsontwerp, -communicatie en -regelgeving hebben wij een volgende stap kunnen zetten naar een succesvolle productlijn.”

Paul Pijpers,
Marketing, projectmanagement & sales – HGA Garden

Bekijk deze verpakking eens in augmented reality (ar). Download hier de .glb file en open deze in een AR-app

fish
fish
stas s

Het resultaat is een verpakking die vanaf het schap op meerdere niveaus communiceert. De aanwezige emotie, in beeld en kleur overtuigt de consument om het product te bekijken. Dit bewijst dat techniek niet technisch hoeft te zijn. HGA is enthousiast over de verpakking en tevreden met de frisse en heldere benadering van ons.